Dark Souls Wiki
Advertisement

Bezimienny Król, w pierwszej fazie walki dosiadający smoka zwanego Królem Burzy – opcjonalny boss z gry Dark Souls III.

Położenie[]

Znajduje się na Szczycie Arcysmoków, po zabiciu starożytnej wiwerny. Arena aktywuje się po użyciu dźwigni, która uruchamia dzwon. Lokacja robi się zamglona i można dotrzeć do ogromnego przejścia idąc po mgle nad przepaścią obok dźwigni.

Opis[]

Bezimienny Król jest wysokim mężczyzną ubranym w bogato zdobione, poszarpane szaty ze złotymi bandażami na rękach i nogach oraz noszącym na głowie koronę z bardzo długimi, siwymi włosami nadającymi wygląd sporej grzywy. Przy bliższym spojrzeniu można zauważyć u niego szarą skórę i duże, czarne oczy co sugeruje, że król dawno stał się pustym. Uzbrojony jest w wielką włócznię nasyconą mocą błyskawic, przypominającą większą wersję broni używanej przez Ornsteina.

Na początku walki Bezimienny Król ujeżdża wielkiego, niebieskiego smoka – Króla Burzy. Owa bestia ma wielkie, opierzone skrzydła oraz długi, jasny pysk ze słabo widocznymi oczami przypominający dziób, co nadaje mu bardziej wyglądu wielkiego ptaka niż smoka.

Historia[]

Bezimienny Król był boskim zabójcą smoków w czasie wojny i spadkobiercą piorunów, dopóki nie poświęcił wszystkiego, by sprzymierzyć się ze starożytnymi smokami. Oswoił on smoka zwanego Królem Burzy i utworzył z nim silną więź, przez co stał się jego długoletnim towarzyszem boju.

Jako karę za przyłączenie się do smoków, Gwyn wymazał wszelkie odniesienia do niego, w tym jego własne imię, z kart historii.

Ornstein Zabójca Smoków, kolejna relikwia boskiej epoki, opuścił zrujnowaną katedrę w Anor Londo, którą kiedyś strzegł i udał się na poszukiwania Bezimiennego Króla.

Wszystko daje mocno do zrozumienia, że Bezimienny Król jest tak naprawdę, przez długi czas nieznanym, pierworodnym dzieckiem Gwyna, władcy popiołów.

Notki[]

  • Zarówno Król Burzy, jak i Bezimienny Król mogą zostać ogłuszeni, co umożliwi graczowi wykonanie na nich ataku krytycznego.

Ciekawostki[]

  • Imię Król Burzy jest nawiązaniem do bossa z Demon's Souls o tej samej nazwie.
  • Niektóre zdolności i elementy stroju Bezimiennego Króla są odzwierciedleniem Ornsteina, Gwyna i Artoriasa z pierwszego Dark Souls.
  • Kiedy umiera Król Burzy, ręka Bezimiennego Króla drży tuż przed dobiciem smoka.
  • Historia Bezimiennego Króla jest bardzo podobna do historii japońskiego boga burzy - Susanoo, syna Izanagiego, który został wygnany z Nieba po skrzywdzeniu swojej siostry, Amaterasu, bogini słońca. Podczas podróży po świecie, Susanoo zabił smoka Yamata-no-Orochi i dlatego często jest wspominany jako Zabójca Smoków, a broń, którą stworzył ze smoczego ogona, Kusanagi, była dużym mieczem zdolnym do wywołania trąby powietrznej, podobnie jak naginata Bezimiennego Króla. Długie, powiewające włosy Bezimiennego Króla i jego charakterystyczne odzienie, wraz ze staniem na szczycie chmur, bardzo sugestywnie nawiązuje do wielu przedstawień Susanoo w starożytnych, japońskich dziełach sztuki, a płynące, białe włosy w koronie przypominają w szczególności te używane przez aktorów z Kagury.
  • Podobnie jak w przypadku Ornsteina, Stróżów Otchłani, Yurii i innych postaci, nie wiadomo, czy włosy wystające z nakrycia głowy są prawdziwe czy stanowią jedynie dekorację.

Galeria[]

Muzyka[]

Bossowie Dark Souls III
Aldrich, Pożeracz BogówBezimienny KrólBiskupi GłębinCzempion GundyrDusza PogorzeliskIudex GundyrKryształowy MędrzecLorian, starszy książę i Lothric, młodszy książęOceiros, Zatracony KrólPontyfik SulyvahnStarożytna wiwernaStary Król DemonówStróże OtchłaniTancerka z Mroźnej DolinyToczony przez klątwę drzewiecVordt z Mroźnej DolinyWielki Władca WolnirYhorm GigantZbroja zabójcy smoków (Boss)
Ashes of Ariandel
Ojciec AriandelSiostra FriedeStróż grobu czempiona i Wielki wilk, stróż grobu
The Ringed City
Książę demonówMidir MrokożercaPółmrok, włócznia kościołaRycerz-niewolnik Gael
Advertisement