FANDOM

Bezimienny Król, w pierwszej fazie walki dosiadający smoka zwanego Królem Burzy – opcjonalny boss z gry Dark Souls III.

Położenie Edytuj

Znajduje się na Szczycie Arcysmoków, po zabiciu Starożytnej wiwerny. Arena aktywuje się po użyciu dźwigni, która uruchamia dzwon. Lokacja robi się zamglona i można dotrzeć do ogromnego przejścia idąc po mgle nad przepaścią obok dźwigni.

Opis Edytuj

Bezimienny Król jest wysokim mężczyzną ubranym w bogato zdobione, poszarpane szaty ze złotymi bandażami na rękach i nogach oraz noszącym na głowie koronę z bardzo długimi, siwymi włosami nadającymi wygląd sporej grzywy. Przy bliższym spojrzeniu można zauważyć u niego szarą skórę i duże, czarne oczy co sugeruje, że król dawno stał się pustym. Uzbrojony jest w wielką włócznię nasyconą mocą błyskawic, przypominającą większą wersję broni używanej przez Ornsteina.

Na początku walki Bezimienny Król ujeżdża wielkiego, niebieskiego smoka – Króla Burzy. Owa bestia ma wielkie, opierzone skrzydła oraz długi, jasny pysk ze słabo widocznymi oczami przypominający dziób, co nadaje mu bardziej wyglądu wielkiego ptaka niż smoka.

Historia Edytuj

Bezimienny Król był boskim zabójcą smoków w czasie wojny i spadkobiercą piorunów, dopóki nie poświęcił wszystkiego, by sprzymierzyć się ze starożytnymi smokami. Oswoił on smoka zwanego Królem Burzy i utworzył z nim silną więź, przez co stał się jego długoletnim towarzyszem boju.

Jako karę za przyłączenie się do smoków, Gwyn wymazał wszelkie odniesienia do niego, w tym jego własne imię, z kart historii.

Ornstein Zabójca Smoków, kolejna relikwia epoki bogów, opuścił zrujnowaną katedrę w Anor Londo, którą kiedyś strzegł i udał się na poszukiwania Bezimiennego Króla.

Wszystko daje mocno do zrozumienia, że Bezimienny Król jest tak naprawdę, przez długi czas nieznanym, pierworodnym dzieckiem Gwyna, władcy popiołów.

Notki Edytuj

  • Zarówno Król Burzy, jak i Bezimienny Król mogą zostać ogłuszeni, co umożliwi graczowi wykonanie na nich ataku krytycznego.

Ciekawostki Edytuj

  • Imię Król Burzy jest nawiązaniem do bossa z Demon's Souls o tej samej nazwie.
  • Niektóre zdolności i elementy stroju Bezimiennego Króla są odzwierciedleniem Ornsteina, Gwyna i Artoriasa z pierwszego Dark Souls.
  • Kiedy umiera Król Burzy, ręka Bezimiennego Króla drży tuż przed dobiciem smoka.
  • Historia Bezimiennego Króla jest bardzo podobna do historii japońskiego boga burzy - Susanoo, syna Izanagiego, który został wygnany z Nieba po skrzywdzeniu swojej siostry, Amaterasu, bogini słońca. Podczas podróży po świecie, Susanoo zabił smoka Yamata-no-Orochi i dlatego często jest wspominany jako Zabójca Smoków, a broń, którą stworzył ze smoczego ogona, Kusanagi, była dużym mieczem zdolnym do wywołania trąby powietrznej, podobnie jak naginata Bezimiennego Króla. Długie, powiewające włosy Bezimiennego Króla i jego charakterystyczne odzienie, wraz ze staniem na szczycie chmur, bardzo sugestywnie nawiązuje do wielu przedstawień Susanoo w starożytnych, japońskich dziełach sztuki, a płynące, białe włosy w koronie przypominają w szczególności te używane przez aktorów z Kagury.
  • Podobnie jak w przypadku Ornsteina, Stróżów Otchłani, Yurii i innych postaci, nie wiadomo, czy włosy wystające z nakrycia głowy są prawdziwe czy stanowią jedynie dekorację.

Galeria Edytuj

Muzyka Edytuj

Bossowie Dark Souls III
Aldrich, Pożeracz BogówBezimienny KrólBiskupi GłębinCzempion GundyrDusza PogorzeliskIudex GundyrKryształowy MędrzecLorian, starszy książę i Lothric, młodszy książęOceiros, Zatracony KrólPontyfik SulyvahnStarożytna wiwernaStary Król DemonówStróże OtchłaniTancerka z Mroźnej DolinyToczony przez klątwę drzewiecVordt z Mroźnej DolinyWielki Władca WolnirYhorm GigantZbroja zabójcy smoków (Boss)
Ashes of Ariandel
Ojciec AriandelSiostra FriedeStróż grobu czempiona i Wielki wilk, stróż grobu
The Ringed City
Książę demonówMidir MrokożercaPółmrok, włócznia kościołaRycerz-niewolnik Gael