FANDOM

Anor Londo 1

Anor Londo – lokacja z gry Dark Souls.

Położenie Edytuj

Do Anor Londo można się dostać po wejściu w interakcję z żółtym kołem, który pojawia się na arenie Żelaznego Golema po jego zabiciu.

Jeśli gracz chce powrócić do Fortecy Sena, musi porozmawiać ze skrzydlatym demonem, który znajduje się na samym początku lokacji.

Sąsiednie lokacje Edytuj

Ogniska Edytuj

Przymierza Edytuj

Postacie Edytuj

Przeciwnicy Edytuj

Postacie Edytuj

Odradzający się Edytuj

Nieodradzający się Edytuj

Bossowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Na początku lokacji można zauważyć posągi Ornsteina i Smougha.
  • Projekty poziomów Anor Londo są mocno wzorowane na rzeczywistych miejscach w Europie. Wewnętrzne konstrukcje, w których gracz walczy ze srebrnymi rycerzami, opierają się na zamku w Chambord we Francji, podczas gdy zewnętrzne opierają się na katedrze w Mediolanie we Włoszech. Co więcej, posągi po obu stronach mgły do areny Ornsteina i Smougha można znaleźć w galerii Uffizi, które przedstawiają Antonina Pierozzi (zawsze po prawej stronie) i Benvenuta Celliniego (zawsze po lewej stronie).
  • Obrazy znajdowane w różnych miejscach w Anor Londo są tak naprawdę grafikami koncepcyjnymi przedstawiającymi niektórych przeciwników i NPC. W pokoju, w którym można znaleźć grafikę koncepcyjną Gwynevere, znajdują się także portrety ludzi z XVII wieku.
  • „Pokój trofeów” z odciętymi głowami smoków wiszącymi na ścianach opiera się również na zamku w Chambord, gdzie na ścianach wiszą liczne poroża i głowy jeleni.
  • Nazwa Anor Londo może pochodzić od Sindarina - jednego z języków stworzonych przez JRR Tolkiena. Słowa „anor” i „londo” przekładają się odpowiednio na „słońce” i „zamknięta kraina” (z grubsza). Dlatego Anor Londo dosłownie znaczy „Zamknięta Kraina Słońca”.
  • Podczas cutscenki, w której gracz jest przenoszony przez demony do Anor Londo, słychać utwór Ornsteina i Smougha, kiedy pokazywana jest panorama miasta z lotu ptaka.

Galeria Edytuj