Dark Souls Wiki
Advertisement
Andre 1
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Zdaje się, że jesteś tu od niedawna. Jestem Andre z Astory. Jeśli potrzeba ci kowala, zgłoś się do mnie."
— Andre z Astory

Andre z Astory – postać z gry Dark Souls.

Położenie[]

Andre ma swoją kuźnię tuż pod ogniskiem w Parafii Nieumarłych, między Ogrodem Darkroot a Fortecą Sena.

Rola w grze[]

Jest jednym z pierwszych kowali, których spotyka się w grze. Jako jedyny może zmodyfikować standardową broń od +5 do +6 i od +10 do +11 oraz zmienić zwykłą broń na czystą, boską i okultystyczną.

Sprzedaje podstawowe surowce potrzebne do ulepszeń, a także sporo broni (niektóre z nich są unikalne tylko dla niego). Oprócz tego, ma również na sprzedaż klejnot rodowy Artoriasa, który jest potrzebny do otwarcia zapieczętowanych drzwi w Ogrodzie Darkroot.

W Dark Souls III funkcjonuje jako kowal w Kapliczce Zjednoczenia. Na początku nie jest w stanie zaklinać broni bez odpowiednich węgli, znajdowanych podczas gry. Dopiero po przekazaniu mu ich jest w stanie modyfikować oręż.

Historia[]

Andre pochodzi z Astory, jednak niewiele o nim wiadomo. Dialog z nim sugeruje, że ktoś go jakiś czas temu zdradził, choć nigdy się nad tym szczególnie nie rozwodzi. Znał się z Olbrzymim Kowalem, o czym świadczy fakt, że widział gracza z jego węglem.

Towary[]

Dostępność Przedmiot Koszt
Odłamek tytanitu 800
1 Klejnot rodowy Artoriasa 20 000
1 Zestaw kowalski do broni 2 000
1 Zestaw kowalski do zbroi 2 000
1 Zestaw naprawczy 2 000
Długi miecz 1 000
Szeroki miecz 1 000
Miecz półtoraręczny 3 000
Topór wojenny 1 000
Nadziak 800
Cestus 200
Pika 2 000
Duża skórzana tarcza 800
Tarcza trójkątna z wieżą 1 000
Tarcza trójkątna z kaduceuszem 1 000
Zwykła strzała 10
Duża strzała 50
Drewniana strzała 3
Zwykły bełt 30
Ciężki bełt 100
Drewniany bełt 10

Ciekawostki[]

  • Andre jest jedną z niewielu postaci, która się nie rozpada po śmierci. Może to wynikać z tego, że ma swój unikalny model postaci albo po prostu nie jest potworem, bądź nieumarłym.
  • Pierwotnie planowano, by Andre był potomkiem Gwyna i miał kluczową rolę w całej historii, jednak ostatecznie z tego zrezygnowano.
  • Andre jest jedną z niewielu postaci, która rusza ustami podczas rozmowy, podobnie jak Siostra Quelaag, Frampt i Kaathe.

Galeria[]

Advertisement