Dark Souls Wiki
Advertisement
Anastacia 1
Quotebg.pngQuotebg2.png
"Och, a może udało ci się zobaczyć tę okropną, posępną pannę? Strażniczkę ognia. Zajmuje się podtrzymywaniem ogniska. To smutne. Jest niema i przykuta do tego zapomnianego miejsca. W jej wiosce pewnie obcięli jej język, aby nie wzywała imienia żadnego z bogów na daremno. Jak ci męczennicy mogą to wytrzymać? Mnie by to wykończyło. Ha, ha, ha, ha!"
— Zawiedziony wojownik

Anastacia z Astory – postać z gry Dark Souls.

Położenie[]

Znajduje się tuż pod ogniskiem w Kaplicy Firelink, schodząc na dół po schodach na lewo od zawiedzionego wojownika.

Rola w grze[]

Początkowo nie jest w stanie mówić, bo jej język został usunięty dawno temu. Mimo tego jednak, gracz ma wciąż możliwość współpracy z nią. Podobnie jak w przypadku innych strażników ognia, Anastacia potrafi wzmacniać butelkę estusa w zamian za duszę strażnika ognia.

Śmierć lub wskrzeszenie[]

Po zdobyciu duszy strażnika ognia w Blighttown lub uderzeniu w dwa Dzwony Przebudzenia, Lautrek zabije Anastacię jeżeli został przez nas uwolniony, gasząc tym samym ognisko w Kaplicy Firelink. Anastacia zostawi po sobie obskurny zestaw i czarną sferę oka. Ten drugi przedmiot jest narzędziem inwazji, pozwalającym graczowi znaleźć i zaatakować świat Lautreka, aby go pokonać i odzyskać duszę strażniczki ognia.

Przywrócenie duszy Anastaci do jej więzienia ożywi ją i ponownie rozpali ognisko w Kaplicy. Jej język również zostanie przywrócony, pozwalając graczowi na rozmowę z nią. 

Jeśli strażniczka ognia zostanie przywrócona do życia, gracz umieści Naczynie Władcy w Ołtarzu Firelink, zdobędzie przynajmniej jedną duszę władcy i porozmawia z nią, to ognisko w Kaplicy Firelink zostanie maksymalnie wzmocnione.

Historia[]

Anastacia jest określana przez kilka postaci, w tym przez samą siebie, jako "nieczysta", głównie z powodu mowy. Jednak to, co dokładnie uczyniło ją tak nieczystą, nigdy nie zostało ujawnione, ponieważ ona sama niewiele mówi graczowi, nawet gdy jej język zostanie przywrócony. Z opisów różnych przedmiotów wynika, że ​​Anastacia wybrała własne wygnanie, a nawet uwięzienie. 

Ciekawostki[]

  • Anastacia bardzo przypomina Maiden in Black z Demon's Souls; jest ona sprzymierzeńcem Pogromcy Demonów, tak jak Anastacia jest sprzymierzeńcem Wybranego Nieumarłego. Obie postacie mają też jakąś fizyczną wadę; Maiden jest ślepa, a Anastacia jest niema. Obie postacie są także strażniczkami świętych miejsc.
  • W samej grze Anastacia jest zamknięta w swojej celi, jednak w intrze widziana jest, gdy klęczy nad nieznanym nieumarłym na cmentarzu.
  • Opis Zakrwawionej Spódnicy sugeruje, że poza usunięciem sobie języka, Anastacia została mocno okaleczona, by powstrzymać ją przed opuszczeniem Kaplicy Firelink, prawdopodobnie poprzez odcięcie ścięgien.

Galeria[]

Advertisement