Dark Souls Wiki
Advertisement
Alsanna

Alsanna, cicha wyrocznia – postać z dodatku Crown of the Ivory King do gry Dark Souls II.

Położenie[]

Znajduje się w Wielkiej Katedrze.

Rola w grze[]

Uwolnienie króla[]

Po pokonaniu Aavy i wejściu do Wielkiej Katedry, Alsanna będzie się znajdować u szczytu schodów, pokrytych lodowymi pnączami, podobnymi do tych, które miało Łoże Chaosu. Podczas rozmowy wyrocznia udzieli graczowi pewnych informacji o Królu Kości Słoniowej i Eleum Loyce. Pod koniec prosi gracza, aby ten uwolnił króla od niewyobrażalnego chaosu jaki go ogarnął.

Zgadzając się, wyrocznia usunie lód pod schodami, odblokowując w ten sposób przejście do wielkiej dziury, na której dnie znajduje się Stary Chaos. Potem na ekranie pojawi się informacja sugerująca, że większość zamrożonych przejść i przedmiotów się stopiło.

Kontynuując rozmowę z Alsanną, zasugeruje ona graczowi, że zanim uda się do Starego Chaosu musi uwolnić trzech Rycerzy z Loyce, uwięzionych w różnych częściach królestwa. Uwalniając ich, rycerze pomogą później graczowi w walce z królem. Kiedy władca zostanie ostatecznie pokonany, Alsanna podziękuje graczowi i opowie mu o jej pochodzeniu i jej powiązaniu z Manusem.

Dusze Rycerzy z Loyce[]

Po pokonaniu Króla Kości Słoniowej, gracz może znów porozmawiać z Alsanną. Wtedy rozpocznie się zadanie, w którym gracz musi zdobyć dusze z Loyce, zabijając osmalonych rycerzy znajdujących się w Starym Chaosie.

Przekazując Cichej Wyroczni odpowiednie, coraz większe ilości dusz dostaje się kolejne elementy zestawu Loyce oraz są przełamywane kolejne lodowe pnącza na schodach, blokujące drogę do Alsanny.

Po zdobyciu 50 dusz ostatnie lodowe pnącze się niszczy, przez co gracz może ostatecznie wejść na górę, do Alsanny. Podczas ostatniej rozmowy przekazuje graczowi swoją duszę oraz wspomina o swoich trzech siostrach: Nashandrze, Elanie i Nadalii.

Po przekazaniu duszy Cicha Wyrocznia ostatecznie się żegna z Nosicielem Klątwy.

Historia[]

Alsanna jest tajemniczym dzieckiem mroku i jednym z wielu fragmentów duszy Manusa, Ojca Otchłani. Z nieznanych przyczyn udała się do królestwa Eleum Loyce, rządzonego przez Króla Kości Słoniowej i zaczęła służyć mu jako wyrocznia. Kiedy odkryto głęboko pod ziemią Stary Chaos, Król Kości Słoniowej, starając się uspokoić rozszalały płomień, zbudował Wielką Katedrę w centrum chaosu a wyrocznia cicho nad nim czuwała. Niestety, próba zakończyła się niepowodzeniem, a płomienie nadal szalały.

W końcu Król Kości Słoniowej wyczuł degradację swojej duszy i bez słowa zostawił Eleum Loyce, pozostawiając wszystko Alsannie. Odbył podróż w głębiny Chaosu, aż w końcu pochłonęły go płomienie.

Notki[]

  • Można ją zastrzelić za pomocą łuku z miejsca gdzie się z nią początkowo rozmawia. Jest to o wiele szybszy sposób na zdobycie jej duszy niż zbieranie dusz z Loyce, jednak całkowicie uniemożliwia to zdobycie elementów zestawu loyce oraz zestawu Króla Kości Słoniowej.
Advertisement